Om forfatterne

Kunsten og vitenskapen om lavkarbohydratliv er en av de mest omfattende og vitenskapsbaserte guidene rundt om det ketogene kostholdet. Skrevet av en kostholdsforsker og en lege, har Dr Jeff Volek og Dr Steve Phinney vært fordypet i det ketogene feltet i over 30 år og bruker fagfellevurdert medisinsk forskning for å støtte bruken av den ketogene dietten. For de som ikke er kjent med fagfellevurdert forskning, er det gullstandarden for forskning der den ikke bare oppfyller strenge retningslinjer, men også har blitt sendt til et panel av fagfeller (eksperter på et spesifikt felt) for å vurdere og validere. Forfatterne bruker deretter denne fagfellevurderte forskningen til å presentere gode forklaringer på de metabolske prosessene og endringene man går gjennom når man går over fra "sukkerforbrenner" til "fettforbrenner" måte å spise på.

Hva er inni

Forfatterne starter med å introdusere deg for problemet med "karbohydratintoleranse" som må behandles med en begrensning av karbohydrater (de sa det mye bedre enn "du spiser alt for mye karbohydrater og nå får du ikke plass i buksene dine" ). Dette er like mye en praktisk guide til ketose som det er en vitenskapelig gjennomgang av tilgjengelige data rundt det ketogene dietten og fordelene og bruken av dietten i en terapeutisk/medisinsk situasjon. Mange myter som offentligheten har kommet til å akseptere som fakta, er veltalende "bustet" på en måte som både støttes med fagfellevurdering av vitenskapelige studier og statistikk, så vel som lettfattelige forklaringer av disse studiene. Noen av disse mytene er:

• Lavkarbodietter vil bare gi vannvekttap.
  • Dietter med lavt fettinnhold er mer gunstig for hjertehelsen og bekjemper hjertesykdom så vel som fedme.
  • Hjernen kan bare fungere tilstrekkelig på glukose og krever karbohydrater.
  • Ytelsesidrettsutøvere og de som trener ofte kan ikke prestere like bra på en lavkarbodiett.
  • Ved å eliminere mange grønnsaker og frukt med høy karbohydrater på en lavkarbo diett, etterlater du deg selv i et underskudd av mikronæringsstoffer.
  • Fett gjør deg feit.

Hvem er det for

Denne boken kan bli litt komplisert og er skrevet med helsepersonell i tankene, så "lekmannen" uten medisinsk ekspertise kan gå fast på enkelte områder. Akronymer brukes ofte, selv om betydningene lett kan finnes på nettet hvis ikke i selve boken.

Rom for forbedring

Selv om vi elsket denne boken, foretrekker vi å se en ny utgave som inkluderer mer aktuell forskning. Dette er ikke dermed sagt at det som diskuteres i denne boken er utdatert, men ved 10+ år har det vært nye funn som lesere ville ha godt av å vite.

Det endelige ordet

Avslutningsvis, hvis du leter etter en bok som ikke bare vil forklare hva det ketogene kostholdet er, men også forklare hvordan det fungerer med forskjellige sykdomsprosesser som diabetes, metabolsk syndrom, fedme, hyperlipidemi og slikt, så er dette boken for deg . Hvis du er en helsepersonell som er interessert i kostholdet og hvordan det kan brukes i kombinasjon med tradisjonell medisin for å behandle pasientene dine, er dette en utmerket kilde med sitatene for å fremme din egen personlige forskning innen ketogen vitenskap slik at du vil være tilstrekkelig forberedt til ikke bare å svare på pasientenes spørsmål om emnet, men også implementere dietten i tilfeller du finner hensiktsmessig.

Så enten du går inn i denne boken skeptisk eller allerede er en troende, vil du bli møtt med objektive fakta IKKE meninger, og forhåpentligvis etter å ha gjennomgått forskningen vil du kunne se fordelene ved den ketogene livsstilen.

Handle etter The Art and Science of Low Carbohydrate Living her.

Keto-Mojo er deltaker i noen tilknyttede programmer, og noen av lenkene ovenfor vil generere en liten provisjon hvis du foretar et kjøp gjennom en produktlenke på nettstedet vårt. Dette er uten kostnad for deg, og alle inntektene går direkte til den ideelle organisasjonen Ketogenic Foundation [501(c)3] for å hjelpe til med deres oppdrag som finansierer utdanning og forskning på ketogen diett og livsstil. Keto-Mojo tjener på ingen måte på disse koblingene.

cta-hefte

Få vår GRATIS e-bok for keto-oppskrifter og nyhetsbrev på e-post!

Vi lager virkelig enestående keto-oppskrifter, tester dem for å sikre at de fungerer på kjøkkenet ditt, og leverer dem rett til deg!