fbpx

Keto duidelijkheid, geschreven door een prominente keto / low-carb blogger Jimmy Moore en een arts / onderzoeker Dr. Eric C. Westman, duikt in de ketogene wereld en bespreekt de basisprincipes van dit dieet, de voordelen voor de gezondheid en de wetenschappelijke literatuur rond het ketogeen dieet. Voor degenen die nieuw zijn bij Keto, evenals veteranen, biedt dit boek een overzicht van enkele van de meer complexe wetenschap die in het ketogene dieet gaat zonder te complex te zijn voor de gemiddelde lezer die misschien geen wetenschappelijke of medische achtergrond heeft. Voor een diepgaander wetenschappelijk lezen voor zorgverleners en medische professionals, raden we aan ook te lezen De kunst en wetenschap van Low Carb Living.

Wat zit erin?

Als iemand ons zou hebben gevraagd om een boek aan te bevelen dat raakt aan de basisprincipes van het ketogeen dieet, evenals enkele wetenschap en implicaties met betrekking tot verschillende ziekten en gezondheidsproblemen, zouden we aanbevelen Keto duidelijkheid als een goed uitgangspunt. De informatie is goed georganiseerd, goed gepresenteerd en bevat veel persoonlijke anekdotes. Het is dus aantrekkelijk voor die lezers die op zoek zijn naar een eenvoudig te begrijpen, basisverklaring van dit dieet. Dit boek levert dat op en helpt ook bij het instellen van andere boeken die dieper ingaan. Eigenlijk, Keto duidelijkheid planten de basiszaden van kennis over het dieet en lezers kunnen naar andere bronnen gaan voor meer uitgebreide of wetenschappelijke informatie.

We hebben genoten van de lay-out van het boek, beginnend met een korte biografie over de auteurs, inclusief Jimmy's persoonlijke worstelingen met gewicht en de tol die het heeft gehad op zijn gezondheid. Vervolgens worden algemene mythen en misvattingen kort besproken. Dit is op veel manieren nuttig, vooral als (of wanneer) de situatie zich voordoet wanneer u in het nauw wordt gedreven door een vriend, familie of vreemdeling en wordt gevraagd uit te leggen waarom uw nieuwe levensstijl u niet dik maakt en hartaandoeningen veroorzaakt. Als je een Game of Thrones-fan bent, weet je dat, net als de winter, het verhoor komt ...

Dus dit deel, samen met de uitleg verderop in het boek, zal je helpen om ketose te begrijpen en hoe het het lichaam beïnvloedt en waarom vet je niet alleen niet dik maakt; het kan eerder brandstof zijn. Hierna legt dit boek ketose uit, hoe ketose in te voeren, en bespreekt het veel van de problemen die diegenen die nieuw zijn bij keto en die mogelijk niet voorbereid zijn, teisteren. Van daaruit onderzoekt het het onderzoek en de wetenschap van het gebruik van het ketogeen dieet voor therapeutische behandeling van verschillende ziekten en aandoeningen.

Wat we leuk vinden

Aan het einde van elk hoofdstuk vindt u een handige samenvatting van de belangrijkste concepten uit dat hoofdstuk en in het hele boek vindt u citaten en opmerkingen van een breed scala aan Keto-experts, voornamelijk artsen. Het boek sluit af met enkele recepten en een 21-daags maaltijdplan, hoewel macro's niet zijn inbegrepen.

Het laatste woord

Tot slot, Keto duidelijkheid is een gemakkelijk leesbare en geweldige introductie tot het ketogeen dieet. Zorgaanbieders die op zoek zijn naar een diepgaandere analyse, zouden waarschijnlijk baat hebben bij het lezen van extra boeken die aan hun behoeften voldoen, maar dit zou een prima uitgangspunt zijn en de basis leggen voor verder onderzoek.

Voor degenen die nieuw zijn bij keto, dit is een must-read en je zult niet geloven hoe snel je door de pagina's bladert en nog meer wilt weten over de verbazingwekkende wereld van ketosis!

Koop hier Keto Clarity.

Keto-Mojo neemt deel aan sommige partnerprogramma's en sommige van de bovenstaande links genereren een kleine commissie als u een aankoop doet via een productlink op onze site. Dit kost u niets en alle opbrengsten gaan rechtstreeks naar de non-profitorganisatie Ketogenic Foundation [501 (c) 3 in behandeling] om te helpen bij hun missie om onderwijs en onderzoek naar het ketogeen dieet en levensstijl te financieren. Keto-Mojo profiteert op geen enkele manier van deze links.

Niet op onze mailinglijst?
Meld u aan en ontvang 3 eenvoudige, gastronomische Keto-Mojo-dinerrecepten!

Bij Keto-Mojo geloven we in delen - het delen van belangrijk keto-gemeenschapsnieuws, wetenschap en studies, geweldige keto-recepten, producten waar we van houden en profielen van mensen die ons inspireren.

Word nu lid van onze community en ontvang 3 exclusieve recepten die niet op onze website te vinden zijn.