fbpx

Keto klarhet, skrevet av en fremtredende keto / lavkarbo-blogger Jimmy Moore og en lege / forsker Dr. Eric C. Westman, fordyper seg i den ketogene verdenen som diskuterer det grunnleggende om dette kostholdet, dets helsemessige fordeler og den vitenskapelige litteraturen rundt det ketogene kostholdet. For de som er nye i keto, så vel som veteraner, gir denne boken en oversikt over noe av den mer komplekse vitenskapen som går inn i det ketogene kostholdet uten å være for sammensatt for den gjennomsnittlige leseren som kanskje ikke har vitenskap eller medisinsk bakgrunn. For en mer dyptgående vitenskapelig lesning for helsepersonell og medisinsk fagpersonell, vil vi foreslå at du også leser Kunsten og vitenskapen om lavkarbo leve.

Hva er inni?

Hvis noen skulle ha bedt oss om å anbefale en bok som berører det grunnleggende i det ketogene kostholdet, så vel som noe av vitenskapen og implikasjonene i forhold til ulike sykdommer og helsemessige forhold, vil vi anbefale Keto klarhet som et flott utgangspunkt. Informasjonen er godt organisert, godt presentert og inkluderer mange personlige anekdoter. Så det er tiltalende for leserne som leter etter en enkel å forstå, grunnleggende forklaring på dette kostholdet. Denne boken leverer det og hjelper deg også med å sette scenen for andre bøker som går mer i dybden. I bunn og grunn, Keto klarhet planter de grunnleggende frøene om kunnskap om kostholdet, og leserne kan driste seg til andre ressurser for mer omfattende eller vitenskapelig informasjon.

Vi likte utformingen av boken, med en kort oversikt over forfatterne som inkluderer Jimmys personlige kamp med vekt og tollene den har tatt på helsen hans. Deretter diskuteres vanlige myter og feiloppfatninger kort. Dette er nyttig på mange måter, spesielt hvis (eller når) situasjonen oppstår når du blir hjørnet av en venn, familie eller fremmed og blir bedt om å forklare hvorfor din nye livsstilsendring ikke kommer til å gjøre deg feit og forårsake hjertesykdommer. Hvis du er en Game of Thrones-fan, vil du vite at avhør, som vinter, kommer ...

Så denne delen, sammen med forklaringene videre i boken, vil hjelpe deg å forstå ketose og hvordan det påvirker kroppen og hvorfor fett ikke bare ikke gjør deg feit; snarere kan det være drivstoff. Etter dette, forklarer boken ketose, hvordan du går inn i ketose, og diskuterer mange av problemene som plager de som er nye for keto, og som kan være uforberedt. Derfra utforsker den forskningen og vitenskapen om å bruke det ketogene kostholdet for terapeutisk behandling av forskjellige sykdommer og tilstander.

Hva vi liker

På slutten av hvert kapittel er det en praktisk oversikt over nøkkelbegrepene fra dette kapitlet, og i hele boka finner du sitater og kommentarer fra et bredt spekter av keto-eksperter, først og fremst leger. Boken lukkes med noen oppskrifter og en 21-dagers måltidsplan, selv om makroer ikke er inkludert.

Det endelige ordet

For å konkludere, Keto klarhet er en lettlest og flott introduksjon til det ketogene kostholdet. Helsepersonell som leter etter en mer grundig analyse vil sannsynligvis ha fordel av å lese flere bøker som tilfredsstiller deres behov, men dette vil være et flott utgangspunkt og ville legge grunnlaget for videre forskning.

For de som er nye i keto er dette en må lese, og du vil ikke tro hvor raskt du blar gjennom sidene som vil vite enda mer om den fantastiske ketoseverdenen!

Handle Keto Clarity her.

Keto-Mojo er deltaker i noen tilknyttede programmer, og noen av lenkene ovenfor vil generere en liten provisjon hvis du gjør et kjøp gjennom en produktkobling på siden vår. Dette koster deg ikke og alle inntekter går direkte til den nonprofit Ketogenic Foundation [501 (c) 3 i påvente] for å hjelpe til med utdanning og forskning i ketogen kosthold og livsstil. Keto-Mojo tjener på ingen måte av disse koblingene.

Ikke på vår adresseliste?
Registrer deg og få 3 enkle, Gourmet Keto-Mojo middagsoppskrifter!

Hos Keto-Mojo tror vi på å dele - dele viktige keto-samfunnsnyheter, vitenskap og studier, gode keto-oppskrifter, produkter vi elsker og profiler av mennesker som inspirerer oss.